Xapa flexible d’Aragonesa. La fusta natural també segueix la corba

Aragonesa és un fabricant de rexapats reconegut pel rigorós procés de selecció de les seves xapes. A Solanellas fa molts anys que treballem amb la marca, convertint-se en un dels nostres principals fabricants de referència en aquest tipus de producte.

Per això, ens fa especial il·lusió incorporar la seva xapa flexible, una solució que amplia les possibilitats de treballar amb fusta natural el mobiliari i els projectes d'interior on les formes corbes adquireixen protagonisme.

A Solanellas ja disposàvem anteriorment de xapes flexibles. La novetat és que ara oferim una proposta d’Aragonesa que manté el nivell de qualitat de les xapes naturals que ja treballem habitualment, juntament amb la fiabilitat de servei d’un fabricant que coneixem des de fa anys.

Quan la superfície deixa de ser plana

La xapa flexible és un producte natural format per xapa de fusta aplicada sobre una base de cel·lulosa, que li proporciona la flexibilitat necessària per adaptar-se amb més facilitat a superfícies corbes o arrodonides.

Aquí trobem una de les principals diferències respecte d’una xapa convencional. Quan la geometria deixa de ser plana, una xapa tradicional pot presentar més dificultats d’adaptació i, en funció de la curvatura i de la direcció de la fibra, poden aparèixer tensions, esquerdes o fins i tot trencaments.

La base flexible ajuda a seguir millor la forma de la peça i facilita l’aplicació, sense renunciar a una superfície de fusta natural.

Corbes, volums i continuïtat de material

Les possibilitats d’aplicació són molt diverses: mostradors, fronts de mobiliari, laterals arrodonits, columnes, revestiments interiors o fins i tot portes. És una opció especialment interessant per revestir una superfície corba i mantenir l’aspecte i les propietats visuals de la fusta natural.

Encaixa especialment bé amb una tendència cada vegada més present en el mobiliari actual amb la presència de cantonades arrodonides, formes contínues i transicions més suaus entre diferents plans.

La xapa flexible permet resoldre aquests elements amb el mateix material utilitzat a les superfícies planes. Això facilita mantenir una major coherència entre les diferents peces del mobiliari i evitar canvis innecessaris de material.

Preparada per facilitar la feina del taller

La base de cel·lulosa no només aporta flexibilitat. També proporciona més consistència al conjunt i facilita tant la manipulació com l'aplicació sobre el suport.

A més a més, les diferents fulles que formen la cara ja venen unides sobre aquesta base. No cal realitzar manualment el cosit de la xapa abans d’aplicar-la, fet que permet reduir part del treball de preparació.

Naturalment, la flexibilitat del material no significa que totes les corbes es puguin resoldre de la mateixa manera. El radi, la direcció de la fibra, el tipus de suport i el sistema d’encolat continuen sent factors que cal valorar en cada aplicació.

Roure llistat i roure aigües en qualitat A+

Aragonesa ens ofereix inicialment aquesta xapa flexible en roure llistat i roure aigües en qualitat A+. El format és de 3050 × 1220 mm, és a dir, més de 3,7 m² de superfície en una sola peça.

Aquestes dimensions són especialment útils en revestiments de certa mida, ja que permeten reduir unions i donar més continuïtat a la xapa.

Disponibilitat inicial

  • Roure llistat
  • Roure aigües
  • Qualitat A+
  • Format 3050 × 1220 mm

Flexible, però continuem parlant de fusta natural

Aquest és, probablement, un dels aspectes més interessants del producte. La flexibilitat facilita la feina, però la superfície que veus continua sent xapa de fusta natural. Es conserva la veta, les variacions de tonalitat i totes les particularitats que fan que cada peça sigui diferent.

No estem substituint la fusta per un material que la imita. Estem donant a la mateixa xapa natural més possibilitats d’aplicació. Això permet plantejar mobiliari i revestiments amb formes que, amb una xapa convencional, poden resultar més complicades de resoldre.

Decideixes l’acabat final

La xapa es presenta preacabada, quedant pendent el procés de protecció definit per a cada projecte, ja sigui mitjançant vernís, oli o l’acabat més adequat.

D’aquesta manera, segueixes tenint la llibertat de decidir el resultat final en funció de l’ús de la peça, del nivell de protecció necessari i de l’estètica desitjada.

Una nova manera de portar la fusta natural més lluny

Amb la incorporació de la xapa flexible d’Aragonesa ampliem les opcions que podem oferir-te quan treballes amb fusta natural. Més facilitat per revestir superfícies corbes, formats grans, roure de qualitat A+ i la garantia d’un fabricant amb el qual fa molts anys que treballem.

Moltes vegades el projecte no necessita canviar de material, sinó que la fusta sigui capaç d’arribar una mica més lluny.

#Fusta i Prefabricats